!-- SCM Music Player http://scmplayer.net -->

Powitanie

Pierwszy raz jesteś na moim blogu-witam cię serdecznie.Rozejrzyj się może znajdziesz coś czym się zainteresujesz.Możesz oczywiście podzielić się sowimi spostrzeżeniami wszystkie przeczytam i postaram się odpowiedzieć w miarę moich możliwości.

O mnie

Moje zdjęcie
opolskie, Poland
Mam na imię Marianna.Lubię szyć,gotować,czytać książki i haftować i wiele innych ciekawych rzeczy robić.Wszystko to sprawia mi ogromną radość.Serdecznie zapraszam-Marianna-mari.

napisz do mnie........

marjanka.36@interia.pl

Google Website Translator Gadget

2.5.13

434# Drożdżowe ślimaczki z makiem


fot.autor mari

Drożdżowe ślimaczki z makiem

oryginalny przepis tu (zmieniłam nadzienie)

Ciasto:
- 450 g mąki
-  3 łyżeczki suszonych lub 30 g świeżych
- 180 ml mleka
- 1/3 łyżeczki soli
- 80 g masła
- 1 duże jajko
- 70 g cukru




Mąkę przesiać do miski , wsypać drożdże i odrobinę cukru ,wymieszać.Następnie dodać utarte z resztą cukru jajko , ciepłe mleko i sól , wymieszać. Na koniec dodać rozpuszczone i ostudzone masło. Dobrze wyrobić. Jeżeli ciasto będzie zbyt luźne , dosypać mąki. Przykryć i odstawić do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę do podwojenia objętości.


fot.autor mari



Nadzienie:


- puszka masy makowej


Wyrośnięte ciasto rozwałkować na prostokąt o grubości ok. 6 mm. Posmarować masą makową zwinąć od dłuższej strony i pokroić ostrym nożem w plastry o grubości 1 i 1/2 cm. Ułożyć na wyłożonej pergaminem blasze , lekko spłaszczyć i zostawić do wyrośnięcia na ok. 20 minut. Piec w temp. 200 st.C przez ok. 20 minut , na złotobrązowy kolor.
Jeszcze ciepłe bułeczki posmarować lukrem.

Lukier:
- 200 g cukru pudru
- 3 łyżki soku cytrynowego (można pół na pół z wodą)

Składniki wymieszać , ew. dolać soku lub dosypać cukru pudru dla uzyskania odpowiedniej gęstości.
pychotka:)


fot.autor mari


Zapraszam na moje




mari

2 komentarze:

Prawa autorskie

Wszelkie prezentowane na blogu prace,pomysły i zdjęcia są mojego autorstwa .(Do wyjątków należą te,które są podpisane do kogo należą lub skąd pochodzą).Wiele trudu i zapału trzeba poświęcić aby powstały,więc nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody!Dziękuję za respektowanie moich praw autorskich:)