!-- SCM Music Player http://scmplayer.net -->

Powitanie

Pierwszy raz jesteś na moim blogu-witam cię serdecznie.Rozejrzyj się może znajdziesz coś czym się zainteresujesz.Możesz oczywiście podzielić się sowimi spostrzeżeniami wszystkie przeczytam i postaram się odpowiedzieć w miarę moich możliwości.

O mnie

Moje zdjęcie
opolskie, Poland
Mam na imię Marianna.Lubię szyć,gotować,czytać książki i haftować i wiele innych ciekawych rzeczy robić.Wszystko to sprawia mi ogromną radość.Serdecznie zapraszam-Marianna-mari.

napisz do mnie........

marjanka.36@interia.pl

Google Website Translator Gadget

3.5.11

117# Makowiec i frywolitki.....podczas majowej zimy

















fot.autor mari


Za oknem brzydko,zimno,deszczowo,wcale nie wiosennie.Majowe bzy już kwitną a tu taka zima.
Dla ocieplenia atmosfery proponuję placek makowiec w cieście cytrynowym.


Ciasto

Składniki:

  • mąka 30 dag
  • cukier 30 dag
  • masło 18 dag
  • jaja 6 sztuk
  • cytryna-skórka i sok
  • proszek do pieczenia 2 łyżeczki
Masa

Składniki:

  • mak 30 dag
  • jajka 3 sztuki
  • cukier puder 1 szklanka
  • cukier waniliowy 1 opakowanie
  • olejek migdałowy
Wykonanie:

Mak opłukać,sparzyć i dwa lub trzy razy zmielić.Utrzeć żółtka z cukrem,dodać aromat,pianę z białek i lekko wymieszać.Utrzeć masło z cukrem i żółtkami do białości.Dodać startą skórkę i sok z cytryny,mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i na końcu sztywno ubitą pianę z białek.Połowę ciasta wylać do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej kaszą manną formy,ułożyć warstwę maku,a na nią drugą część ciasta.Piec około 40 minut w temperaturze 180C.


fot.autor mari


Makowiec w cieście cytrynowym




Przepis pochodzi z czasopisma.










Pogoda nie sprzyja spacerom ,więc uczę się
frywolitek według kursu

Na zdjęciu widać moje pierwsze kroki....

















fot.autor mari

frywolitka

4 komentarze:

  1. Zima paskudna, makowiec pyszny, a frywolitki ... cóż nie wypowiem się, bo pierwsze kroki w tej dziedzinie przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się.makowiec przepyszny polecam,a frywolitkę niedługo pokażę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki makowiec to cos dla mnie- bo cytrynowy mniam. Muszę spróbować zrobić. Ładnie Ci idzie to frywolitkowanie.... ja bym się chciała nauczyć ale mi nie wychodzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Droga Ewo mnie też frywolitki wydawały się trudne,ale znalazłam stronę (kliknij KURS)na której super pokazano jak się robi frywolitkę szydełkową,jeśli umiesz szydełkować to będzie łatwe.Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za miłe komentarze.

    OdpowiedzUsuń

Prawa autorskie

Wszelkie prezentowane na blogu prace,pomysły i zdjęcia są mojego autorstwa .(Do wyjątków należą te,które są podpisane do kogo należą lub skąd pochodzą).Wiele trudu i zapału trzeba poświęcić aby powstały,więc nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody!Dziękuję za respektowanie moich praw autorskich:)