!-- SCM Music Player http://scmplayer.net -->

Powitanie

Pierwszy raz jesteś na moim blogu-witam cię serdecznie.Rozejrzyj się może znajdziesz coś czym się zainteresujesz.Możesz oczywiście podzielić się sowimi spostrzeżeniami wszystkie przeczytam i postaram się odpowiedzieć w miarę moich możliwości.

O mnie

Moje zdjęcie
opolskie, Poland
Mam na imię Marianna.Lubię szyć,gotować,czytać książki i haftować i wiele innych ciekawych rzeczy robić.Wszystko to sprawia mi ogromną radość.Serdecznie zapraszam-Marianna-mari.

napisz do mnie........

marjanka.36@interia.pl

Google Website Translator Gadget

22.10.10

67# Owocowo-warzywne ABC B jak Banan


fot.autor mari Banany


B jak Banan

Banan (Musa L) rodzaj rośliny z rodziny bananowatych ,obejmujący ok.80 gatunków.
Poszczególne gatunki różnią się wielkością,kształtem.barwą skórki i miąższu oraz zawartością skrobi.
Występuje w Azji,Afryce i Australii.Głównymi producentami są:Indie,Brazylia,Ekwador,Filipiny,Chiny,Korsyka i Izrael.
Owoce wymagają ostrożnego traktowania,szybkiego transportu w warunkach chłodniczych,ponieważ banan wydziela etylen,który powoduje szybkie ich dojrzewanie.Aby osiągnąć jak najdłuższą trwałość skórki,zbiór bananów następuje przed osiągnięciem dojrzałości.
Jadalna część banana zawiera węglowodany,błonnik,tłuszcze,białko,witaminy B1,B2,C a przede wszystkim bogate są potas,magnez,selen,miedź.Zawierają również ale ilości miedzi,cynku,selenu,fosforu,manganu,jodu,wapnia,fosforu,żelaza i sodu.
Banany spożywa się na surowo i można je piec,gotować i smażyć.


źródło:Wilkipedia



mari

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prawa autorskie

Wszelkie prezentowane na blogu prace,pomysły i zdjęcia są mojego autorstwa .(Do wyjątków należą te,które są podpisane do kogo należą lub skąd pochodzą).Wiele trudu i zapału trzeba poświęcić aby powstały,więc nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody!Dziękuję za respektowanie moich praw autorskich:)