!-- SCM Music Player http://scmplayer.net -->

Powitanie

Pierwszy raz jesteś na moim blogu-witam cię serdecznie.Rozejrzyj się może znajdziesz coś czym się zainteresujesz.Możesz oczywiście podzielić się sowimi spostrzeżeniami wszystkie przeczytam i postaram się odpowiedzieć w miarę moich możliwości.

O mnie

Moje zdjęcie
opolskie, Poland
Mam na imię Marianna.Lubię szyć,gotować,czytać książki i haftować i wiele innych ciekawych rzeczy robić.Wszystko to sprawia mi ogromną radość.Serdecznie zapraszam-Marianna-mari.

napisz do mnie........

marjanka.36@interia.pl

Google Website Translator Gadget

29.8.10

46#Nowy szablon,ciasto ze śliwkowo-gruszkowym nadzieniem-całkiem jesiennie.



fot.autor mari

Ciasto Śliwkowo-gruszkowe z kruszonką.

Już nadchodzi koniec wakacji.Koniec słodkiej wolności i swobody dla dzieci, dojdą mi nowe zadania i obowiązki.Ciągle narzekam na brak czasu.Pomysłów mam tak dużo do zrealizowania na, które brakło mi czasu.
Dni są coraz krótsze, wieczory chłodniejsze.W powietrzu czuć zbliżającą się jesień.Wedle nastroju i klimatu zmieniłam swój projekt i barwy bloga.Mam cichą nadzieje,że będzie jeszcze kilka ciepłych, słonecznych dni, które napędzają mnie do działania.
Jesiennie też w kuchni.Upiekłam ciasto śliwkowo-gruszkowe.Pycha, takie puszyste, delikatne i sycące, jesienią pachnące.
Zapraszam.


fot.autor mari

Ciasto śliwkowo-gruszkowe.

Składniki ciasta:
______________

mąka 2szkl.
cukier 3/4szkl.
cukier waniliowy 1łyżeczka
masło 100g
jajka 2szt.
oliwa 3łyżki
likier pomarańczowy lub wódka 1kieliszek
proszek do pieczenia 2łyżeczki
śmietana 2łyżki kwaśnej

Składniki kruszonki:
__________________

mąka 3/4szkl .
cukier 1/2szkl
cukier waniliowy 1łyżka
masło 100g
sól szczypta

Składniki masy:
_____________

owoce śliwki i gruszki ok.50-60dag
cukier 3łyżki
woda 3łyżki

Na patelni lub w rondlu o szerokim dnie ułożyć wydrylowane śliwki.Zalać wodą i cukrem,pozostawić na ogniu i podgrzewać,aż puszczą sok.Gruszki obrać,przekroić na pół,usunąć gniazda nasienne,dodać do śliwek i podgrzewać.Zdjąć z ognia gdy gruszki nabiorą różowego koloru.
Przygotować kruszonkę.Składniki wyrobić,schłodzić w lodówce.
Cukier i cukier waniliowy mikserem utrzeć z masłem.Stopniowo dodać jajka,oliwę i śmietanę dalej ucierać.Dolać likier.Dosypać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i zmiksować na puszystą masę.
Ciasto przełożyć do formy natłuszczonej i wysypanej bułką tartą.
Owoce odsączyć,wyłożyć na ciasto-na przemian gruszki i śliwki.
Zimną kruszonkę zetrzeć na tarce,na grubych oczkach.
Nagrzać piekarnik.Ciasto piec w temp.180C-200C przez 50min. do tzw.suchego patyczka.

Smacznego:)

Przepis pochodzi z gazety.



fot.autor mari

Gruszki


fot.autor mari

Śliwki




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prawa autorskie

Wszelkie prezentowane na blogu prace,pomysły i zdjęcia są mojego autorstwa .(Do wyjątków należą te,które są podpisane do kogo należą lub skąd pochodzą).Wiele trudu i zapału trzeba poświęcić aby powstały,więc nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody!Dziękuję za respektowanie moich praw autorskich:)