!-- SCM Music Player http://scmplayer.net -->

Powitanie

Pierwszy raz jesteś na moim blogu-witam cię serdecznie.Rozejrzyj się może znajdziesz coś czym się zainteresujesz.Możesz oczywiście podzielić się sowimi spostrzeżeniami wszystkie przeczytam i postaram się odpowiedzieć w miarę moich możliwości.

O mnie

Moje zdjęcie
opolskie, Poland
Mam na imię Marianna.Lubię szyć,gotować,czytać książki i haftować i wiele innych ciekawych rzeczy robić.Wszystko to sprawia mi ogromną radość.Serdecznie zapraszam-Marianna-mari.

napisz do mnie........

marjanka.36@interia.pl

Google Website Translator Gadget

20.4.11

110# Babka na oleju i koszyczki szydełkowe na pisanki



fot.autor mari


Babka na oleju












Wielkanoc to święto babek,babeczek i mazurków.
Dzisiaj przedstawię babkę na oleju.Smakowo babka przypomina biszkopt.
Zdjęcia są z tamtego roku,ale piekę ja co roku, więc w tym również.
Babeczkę robi się szybko i łatwo.Bardzo dobry przepis dla zapracowanych.

Babka na oleju

Składniki:

cukier 1 szklanka
jajka 5 sztuk
olej 6 łyżek
mąka 1 1/2 szklanki
proszek do pieczenia 1 łyżeczka

Wykonanie:

Oddzielić żółtka od białek.Białka ubić na sztywno,dodawać po łyżce cukier i dalej ubijać.Następnie dodawać żółtka po jednym i olej,całość dobrze wymieszać.
Przesianą mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodać do ciasta,delikatnie wymieszać łyżką na gładką masę.Masę wyłożyć do wysmarowanej formy na babkę z kominem i oprószonej bułką tartą lub manną.Babkę piec w temperaturze 180C przez ok.50min,sprawdzić patyczkiem.
Gotowe i smacznego:-)


Przepis pochodzi z domowych zapisków.

W tym tygodniu szybko zrobiłam na szydełku kilka koszyczków na pisanki i na świeczki-jajeczka.











fot.autor mari







































mari













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prawa autorskie

Wszelkie prezentowane na blogu prace,pomysły i zdjęcia są mojego autorstwa .(Do wyjątków należą te,które są podpisane do kogo należą lub skąd pochodzą).Wiele trudu i zapału trzeba poświęcić aby powstały,więc nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody!Dziękuję za respektowanie moich praw autorskich:)