!-- SCM Music Player http://scmplayer.net -->

Powitanie

Pierwszy raz jesteś na moim blogu-witam cię serdecznie.Rozejrzyj się może znajdziesz coś czym się zainteresujesz.Możesz oczywiście podzielić się sowimi spostrzeżeniami wszystkie przeczytam i postaram się odpowiedzieć w miarę moich możliwości.

O mnie

Moje zdjęcie
opolskie, Poland
Mam na imię Marianna.Lubię szyć,gotować,czytać książki i haftować i wiele innych ciekawych rzeczy robić.Wszystko to sprawia mi ogromną radość.Serdecznie zapraszam-Marianna-mari.

napisz do mnie........

marjanka.36@interia.pl

Google Website Translator Gadget

28.11.10

72# Niedługo Święta.......czas zacząć planowanie część1



fot.autor mari

Makowa rolada



Co roku przed Świętami Bożego Narodzenia robię sobie listę potraw i dokładną listę z artykułami,które będą mi potrzebne do ich wykonania i zakupienia.W ten sposób w domowych zapasach robię porządki i nie kupuję zbędnych produktów.
Na pierwszym miejscu mojej listy jest Makowiec-rolada.
Do jego wykonania potrzebuję:



Składniki:(ciasto)

mąka 1 kg
cukier puder 1 szklanka
jajka 5 sztuk+ 3 żółtka
drożdże 10 dkg
śmietana 1/2 szklanki
margaryna lub masło 250 g

Wykonanie:

Przesiać mąkę,dodać do niej cukier puder.W osobnym naczyniu rozdrobnić drożdże i wymieszać ze śmietaną.Następnie rozczyn odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.Na małym ogniu rozpuścić masło i przestudzić.Całe jajka i żółtka wymieszać razem.Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i zagnieść je na gładkie ciasto.Odstawić chwilkę pod przykryciem do wyrośnięcia.Jeszce raz zagnieść.Następnie podzielić ciasto na części.(na zdjęciu wersja bez posypek).



Składniki:(masa makowa)

mak 1 kg
mleko 1 l
masło 250g
miód 1 szklanka
wanilia
bakalie (rodzynki,skórka pomarańczowa)
cukier 2 szklanki
jajka 8 sztuk



Wykonanie:

Przebrać i umyć ,a następnie zalać gorącym mlekiem mak,gotować na małym ogniu 45 minut,od czasu do czasu mieszać,odsączyć na sitku i przemielić kilkakrotnie w maszynce.Rozpuścić masło i miód.Dodać wanilię,drobno posiekane bakalie i cukier.Ciągle mieszając dodawać po trochu mak.Masę makową przestudzić i dodać do niej rozbełtane żółtka i ubitą na sztywno pianę.
Na rozwałkowane ciasto rozsmarować masę makową i zwinąć jak roladę.Brzegi ciasta można wysmarować białkiem,co zapobiegnie ich rozklejeniu.Gotowe rolady ułożyć w odstępach(ciasto jeszcze podrośnie) na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec 45 minut w temperaturze 190C.Po upieczeniu posypać cukrem pudrem lub glazurą.(na zdjęciu bez posypki).


Smacznego:)


fot.autor mari

Makowa rolada



Przepis pochodzi z domowych zapisków.

mari

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prawa autorskie

Wszelkie prezentowane na blogu prace,pomysły i zdjęcia są mojego autorstwa .(Do wyjątków należą te,które są podpisane do kogo należą lub skąd pochodzą).Wiele trudu i zapału trzeba poświęcić aby powstały,więc nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody!Dziękuję za respektowanie moich praw autorskich:)